קויקסו-QUIXO- (איקס עיגול)

משחק אסטרטגיה לשניים או ארבעה משתתפים. מיועד מגיל-6-80..
הצגת המשחק:
- לוח ובמרכזו מונחות 25 קוביות עץ .
- בתחילת המשחק כל הקוביות מונחות כשחלקן החלק פונה מעלה.
- המשתתפים בוחרים צורה (אפס,/ עיגול) ומחליטים מי יפתח במשחק .
מטרת המשחק:
ליצור רצף של 5 קוביות (שורה טור או באלכסון) אשר סימנך עליהן . X או 0..
חוקי המשחק ל-2 משתתפים):
בשום מקרה משתתף אינו יכול לוותר על תורו. בחירה והזזה של קובייה:
משתתף בוחר בתורו קובייה חלקה או שסימנו עליה, מהקוביות שיוצרות את המסגרת בלבד.(ראה איור 3). אותה לפי החוקים הבאים, בחירה והזזה של קובייה: חלקה או קובייה שסימני עליה .בסיבוב הראשון אין ברירה אלא לבחור בקובייה שחלקה חלק . את המסגרת בלבד, (איור 3 ). בסבוב הראשון אין ברירה אלה לבחור
בקובייה שחלקה העליון חלק. בכל מקרה אסור לשחקן להרים שסימן יריבו פונה מעלה. .
הנחה של קובייה שהורמה נעשה על ידי דחיפת שורה או טור של קוביות
כפי שמודגם באייר 4 .אסור להניח קובייה במקום שממנו נלקחה.
המנצח במשחק :הינו משתתף שהצליח ליצור רצף של 5 קוביות כשסימן
המשתתף פונה מעלה, בשורה, בטיר או באלכסון. משתתף שיצר רצף עם
סימן היריב הפסיד במשחק. אפילו אם ניצר גס רצף עם סימנו, באותי
זמן•
חיקי המשחק עבור 4 משתתפים):
המשתתפים מתחלקים ל -4 קבוצות של שני משתתפים בכל קבוצה .
כל משתתף משחק בתורי כאשר התיר עובר בכוון השעון .משתתף יכול
להזיז קובייה חלקה או קובייה שסימן המשתתף פינה מעלה והנקודה פונה
לכוון המשתתף. באיור 7 קוביות V, W הוזז רק על ידי משתתף A1 .
קוביות X, Y,Z יוזזו רק על ידי משתתף A2 .אסור למשתתף לשחק
בקוביה של יריביו אך מותר למשתתף להניח את הקובייה בכוון שיאפשר
לשותף לשחק בה כאשר יגיע תורו, תורה.
משתתף חייב לשחק בתורו אלה במקרה בו אין קובייה חלקה או קובייה
עם סימן המשתתף שהנקודה פרנה לעברו ,אז יעבור התור למשתתף
הבא.
הנחה של קובייה שהורמה נעשה על ידי דחיפת שורה אר טור של קוביות
כפי שמודגם באיור 4 . אסור להניח קובייה במקום ממנה נלקחה. מותר
להרים רק קוביות שהן חלק מהמסגרת ולא ממרכז השטח, ראה אירר 3 .
סיום המשחק:
מנצחת הקבוצה הצליחה ליצור רצף של 5 קוביות שסימנה פונה מעלה.
אס קבוצה יצרה רצף עם סימן הקבוצה היריבה הרי היא הפסידה
במשחק, גם אס באותו מהלך נוצר רצף של הקבוצה ששיחקה .
משך המשחק 10-20 דקות .ניתן להגביל את זמן החשיבה לכל מהלך. .


