KULAMI – קולאמי

KULAMI קולאמי ארגון לוח

הצגת המשחק :

משחק זה הומצא ע"י אנדרוס קוניקטה.

משחק עבור 2 שחקנים.

תכולת המשחק :

17 אריחים בגודל שונה כשבכל אריח יש גומות בהתאם לגודלו4.

28 כדורי משחק (גולות אדומות).

28 כדורי משחק (גולות שחורות).

מטרת המשחק :

לזכות הכי הרבה בנקודות בסוף המשחק.

ארגון המשחק:

כל שחקן בוחר צבע של קבוצת כדורים.

17 האריחים מסודרים ע"פ דוגמה 1 או 2 .

בדוגמה 1 ניתן לבנות לוח הבנוי מ- 8X8 ריבוע.

בדוגמה השנייה ניתן לבנות מצולע עד 10X10 .

מהלך המשחק :

בכל תור כל שחקן מניח כדור מצבעו על אחד המקומות הפנויים.

הכדור הראשון מונח היכן שרוצים, ואילו מהכדור השני יש שלושה חוקים על פי הם מותר או אסור להניח כדור של השחקן היריב.

  • כלל ראשון : קובע כי כדור חייב להיות מונח אך ורק בקו מאוזן או מאונך לכדור שכבר הונח בתור האחרון.

  • כלל שני : אסור להניח כדור באותו אריח שהיריב שלך כבר הניח בתור שעבר.

  • כלל שלישי : אסור להניח כדור באריח בו השתמשת= הנחת בו כבר בתור הקודם.

איור 3.

הנקודות הירוקות הן הנקודות המותרות האפשריות בלבד , עליהן ניתן להניח כדור של השחור.

הנקודות הלבנות הינן היכן אסור להניח כלי ( בהתאם לכלל 2).

הסימון האדום הוא המיקום האחרון בו השתמש השחקן האדום.

סוף המשחק :

המשחק מסתיים כאשר כל הכדורים הונחו או כאשר אחד השחקנים לא יכול להניח כדור בהתאם לשלושת הכללים. (כאשר כל הטור או השורה של הכדור האחרון הונח ולשחקן שתורו לא נותר מקום פנוי יותר.

איור 4.

הסימון בשחור – המהלך האחרון שהונח במשחק ע"י השחקן עם הכדורים השחורים.

הסימון באדום- הכדור האדום האחרון שהונח .

*השחור איננו יכול לשחק והמשחק מסתיים מידית !.

ניקוד בסוף המשחק : 

כדי להקל על ספירת הנקודות, השחקנים יכולים לפרק את לוח המשחק.

כל שחקן צריך לאסוף את האריחים בהם יש לו רוב ובו הוא שולט.

לדוגמה אריח של 4 גומות , צריך להיות לפחות עם 3 כדורים במידה והיריב שלך גם הניח באותו האריח.

כל אריח נספר ונחשב בהתאם למספר הכדורים המונחים בגומות .

לדוגמה אם אריח עם 6 גומות מלא ב-4 כדורים אז האריח נספר כ-4 נקודות, וכן הלאה, אריח של 3 גומות המלא ב-2 כדורים נחשב לדוגמה 2 נקודות וכדו'…

ראה איור 5.

משחק ווריאציה למתקדמים :

ניתן לשחק את המשחק עם אותם חוקים אך בצורה מעט שונה, הדורשת אסטרטגיה וגישה שונה למשחק , מהצורה המוצגת בהתחלה !.

כלומר כאשר מגיעים לסיום מחשבים את הנקודות ע"פ אזורים וקבוצות .

כלומר מי שיש לו אזור הכי גדול בו הוא שולט הוא המנצח.

אזור נחשב – חיבור של אריחים באותו צבע הכדורים שיש להם רצף " טריטואלי" , של אריחים בקו מאוזן או מאונך, אלכסון לא נחשב.!

  • רק לאחר חישוב אזורים – שטחים קבוצות מפרקים את לוח המשחק וסופרים בהתאם לכללים הרגילים.

איור 6.